Dec 6, 2010

Ma'al hijrah

SALAM kasih kerana ALLAH...

Duhai sufi...

Bila ana mendongakkan kepala di langit, awan menari-nari bagai ada lagu yang didendangkan..
bila ana memandang pokok-pokok,bunga itu tersenyum riang bagaikan mengerti hati ana yang girang...Subhan ALLAH...perasaan apakah yang hadir dalam qalbuku ini??

mengertikah dikau sufi,bukan senang untuk ana berperasaan seperti ini..perasaan ana yang ber musim silih berganti tanpa ana sedari..bukan pintaku..tapi,bukan kah ini satu anugerah dari ALLAH...

tahukah kau perasaan apa yang hadir itu??

gembira...kerana ana sedang melalui ma'al hijrah..bersama hijrah....hijrah ke arah yang lebih baik,tinggalkan yang lepas..biarkan ia berlalu tanpa mengekori kita...

baik,ana akan menjawab persoalan yang diberikan kepada ana..buat antum yang bertanya kerana apa ada perkataan ''the end'' pada posting yang lepas...jawapannya adalah...ana menunggu ma'al hijrah.ana telah tinggalkan perkara-perkara yang lepas dan ana akan cipta sejarah-sejarah baru pada tahun ini..bagi ana,posting ini adalah posting untuk maal hijrah 1432..masha ALLAH...bersyukur kerana masih dapat merasai hijrah untuk tahun ini..

Umur semakin meningkat..amal??
ye,banyakkan amal kerana rumah kata pergi..kubur kata mari..=)..

Allah,..Izinkan ana sujud syukur padaMu atas kurnianMu..

Sufi...
kadangkala hidup ini tidak semudah yang disangka..hidup perlukan pergorbanan,dalam pengorbanan itu hadirnya ujian-ujian ALLAH,,..mehnah ALLAH itu mari kita tempuhi dengan sabar agar perjuanngan kita akan dipandang oleh ALLAH..

SALAM MA'AL HIJRAH...




No comments: