Feb 10, 2011

kanvas mayaku

ASsalamualaikum Sufi,
kalam rindu kusampaikan untukkmu..

Sudah lama berlegar di ruang minda, sesuatu yang ingin dikongsikan segera dilupuskan untuk berkongsi dan hasilnya sekadar monolog sepi di ruangan hati. Kata-kata yang dibiarkan berlegar di minda dan sesekali 'berbual' bersama Qarin yang menemani. Pesan dari seseorang buat jiwa ini kembali merenung dan muhasabah, bukan semua cerita boleh dikongsikan di dalam kanvas maya maka biarlah tersimpan di dalam diari hati akan segar dengan monolog-monolog yang berlagu di jiwa. Hanya insan tertentu yang dapat mentafsir rasa atau cukup sekadar tatapan diri.


Awalnya, kanvas maya ini berkisar kehidupan sendiri dan sekadar perkongsian seorang anak dan hamba untuk bertatih di alam maya dan Ana sendiri terasa bebas menulis mengikut rentak hati dan perasaan namun lama-kelamaan kebebasan umpama diragut tatkala menyedari bahawa orang yang membaca blog ini bukan hanya diri ini.


Terlalu banyak perkara yang terjadi sejak akhir-akhir ini. Terjatuh, tersungkur kembali bertatih.

Kononnya memberi semangat kepada para dai’e! tapi diri terus melangkah longlai.. tapi terus berusaha bangkit untuk menyuntik semangat sendiri.

Rupanya terlalu banyak yang ALLAH ingin tunjukkan.

Malunya ana…

Benar, sabar itu perlu terus dijadikan teman dalam medan inI

No comments: