Apr 22, 2011

Duhai adik-adikku

ya ALLAH bantulah aku untuk memimpin diri ini dan orang-orang dibawah ku,..tolonglah beri aku peluang untuk memperbaiki kesalahan ini..ku hanya perlukan pertolonganMu untuk membantu adik-adikku ini supaya tidak lalai dengan kehidupan dunia yang fana..

ya ALLAH,marahku pada mereka bukan kerana benci tapi kerana sayang..
ya ALLAH,arahanku pada mereka bukan kerana dera tapi kerana mendidik..
ya ALLAH,jeritan suaraku pada waktu pagi bukan kerana mengganggu mereka tidur tapi kerana tidak sanggup mereka rasakan azabMu kelak...
ya ALLAH,solat jemaah yang aku lakukan bukan kerana ingin membuang masa mereka tapi kerana mahu mereka rasakan nikmat 27 darjat daripada 1 darjat..
ya ALLAH,laranganku daripada mereka keluar rumah bukan kerana menyekat pergerakan mereka tapi kerana ingin menjadikan mereka wanita-wanita solehah yang menjaga pandangan dan kelakuan..

ya ALLAH,Kau lebih mengetahui dariku dan mereka...
ku tahu,hadirnya mereka hanya ingin menguji kesabaranku..
dan Kau hadirkan aku kepada mereka adalah untuk menjadi pembimbing..

satu pintaku,tabahkan hati ini..sabarkan hati ini..tetapkan iman ini...

syukran ya ALLAH...
sesungguhnya saya gembira dengan kehadiran mereka...

to:zaharah,farah,syifa,hana n haifa,akak sayang semua sangat-sangat...
p/S:Kalaulah adik-adik baca post ini..ketahuilah sesungguhnya kehadiran antum menguatkan lagi hati ini...

ahlan wasahlan to EGYPT!!!

1 comment:

syifashahrul said...

sedey saye akk...
time kaseh akk sbb mmg best ade kakak...
boleh sy rs mcm mn ade kakak kat umah..
patutla org kate ade kakak kene tadah telinga..haha..
tapi kak...
saye bersyukur ALLAH takdirkan kami duduk di rumah ini bersama akk...
salam sayang dr saya dan hana...
kami SAYANG akak..:)

NB:lps ni dah takde orang masuk bilik sbb nk tgk cermin...isk3x....:(