Sep 5, 2011

saya telah kembali...


:: ya ALLAH tuntun hatiku menujuMU ::



salam ukhuwwah fillah buat semua,,

alhamdulillah pertama-tama dan selama2nya saya merafakkan kesyukuran yg tak terhitung kepada ALLAH S.W.T kerana atas nikmatNYA saya masih di sini..di dunia yg fana ini..

semoga kita sentiasa menjadi hamba yang bersyukur dengan segala pemberian atau pinjaman DIA kepada kita di dunia ni..ALHAMDULILLAH :)

dan semoga kita semua ditetapkan dalam aqidah yg sahih,,dan berusaha untuk mengamal dan menghayati islam dalam semua aspek kehidupan kita..insyaALLAH mudah2an..

seribu kemaafan sy pohonkan kerana baru sekarang(setelah beberapa bulan) baru berkesempatan untuk mengupdate laman tersayang ne..kalau lah rumah,,dah bersawang teruk rasanya..

dalam meniti kehidupan harian,,terkadang manusia cepat untuk mengeluh,.kadang2 cepat sangat melatah bila ditimpa sesuatu ujian,,kadang2 merasa sangat terbeban dengan semua t/jawab yang ada..kadang2 merasa sudah letih untuk semuanya..

hinggakan terlupa,,

semuanya datang drpd ALLAH..baik dan buruk tu hanya dalam pandangan kita..namun hakikatnya di sisi ALLAH,itulah yg terbaik buat kita hambaNYA.

kita merasa letih dengan t/jawab kita sebagai seorang da'ie..kita merasa terbeban..tanpa kita sedari sebenarnya itu semua adalah tarbiyyah daripada NYA..

ya,ALLAH sedang menguji nilai imanmu..

di takat manakah?sudah terpasak kukuhkah?

saatnya air mata taubat berguguran,saat itulah kembali tersedar,,kerdil hamba di sisiMU YA ALLAH..

terlalu banyak khilaf dan dosa..tak sepadan dengan nikmat2 yg telah ENGKAU berikan kepadaku..

pintaku,,kuatkanlah hati2 ini YA ALLAH..tiada daya kami tanpa MU..


Strive for Mardhatillah

No comments: