Sep 25, 2010

soalan itu,biar ana yang jawab..

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum wbkt..

Selamat pagi sufi..
semenjak dua menjak ini,ana terlalu sibuk hingga tidak berkesempatan langsung berbicara denganmu sufi..Bukan ana lupa,tapi macam-macam yang terjadi malahan sibuk dengan urusanku yang belum selesai lagi untuk nak flight ni.Ana semakin memerlukan engkau Sufi untuk menjadi ''alarm'' peringatan,agar ana tidak lupa pada yang lebih penting yakni pengabdianku kepadaNya.Astaqfirullah....Kesibukan ini benar-benar mencabar ana Sufi.

Rindu rasanya kepadamu Sufi..terlalu banyak yang ingin diluahkan..namun,apa yang teringat sahaja lah ya yang akan ana kongsikan..Bukan sombong Sufi,tapi apa yang terlintas lah yang ana akan luahkan..

Baru-baru ini ana telah diajukan soalan oleh seorang sahabat,tapi namanya rahsialah ya..

sahabat: ameera,kenapa nama blog anti SUFIAMEERA??

Ana: (tersenyum mendengar soalan itu)..eh??kenapa tanya?

sahabat: ada sahabat ana yang tanya,tapi ana tidak tau.so,ana tanyalah anti.

Ana: oo..sampaikan salam saya untuk sahabat awak tu yer..kenapa dia sendiri tidak tanya kat saya?

sahabat: entahlah anti,dia segan kot.

ana: Sufiameera,dia tempat saya luahkan perasaan..luahkan apa yang saya rasa ingin saya tulis.Dia sangat setia pada saya sebab dia adalah wadah ringkas untuk saya singgah ke kamar kehidupan orang yang berada disekeliling saya.kadang-kadang,Sufi la juga tempat untuk saya memberikan pandangan dan pendapat tentang sesuatu yang berlaku dalam diri saya yang kadangkala tidak mampu untuk saya luahkan kepada orang lain.cukuplah hanya Sufi dan ALLAH yang mendengar rintihan itu..Dan lagi satu,Sufi juga adalah untuk saya mengajak folowers saya,bukan untuk pergi lebih jauh,namun cukup untuk kembali seketika merenung beberapa potong doa yang ringkas dan madah-madah kata berhikmah yang mana sangat sinonim dengan kehidupan seharian kita selaku manusia biasa.Cumanya,sama ada folowers perasan atau tidak doa atau ayat-ayat berhikmah itu.hehe.setiap post,memg saya akan selitkan doa atau ayat-ayat berhikmah,insyaALLAH..

sahabat: knpa doa yer?

ana:(tersenyum) sebab doa itu senjata.kita senang,kita doa.kita susah,kita doa.kita dapat ujian,kita doa.tengok..semua memerlukan doa bukan??andai doa yang saya tulis dibaca oleh 100 orang pembaca,maka 100 oranglah yang baca doa itu..bukan ke doa itu akan dimakbulkan??wallahua'lam..

sahabat: oo..macam tu.nanti biar ana yang sampaikan pada sahabat ana yer?

ana:..erm..tafaddhal..

memang tidak dapat ana nafikan,doa merupakan elemen yang sangat penting dalam kehidupan kita sebagai manusia biasa.sebab apa?sebab,doalah sebagai penghubung antara kita denga khaliq..kalu tidak berdoa,makanya,kita terputus hubungan dengan khaliq kita sendiri.mahukah anda begitu?percayalah,hidup kita ini hanya bergantung kepada ALLAH.tidak ada selain dari itu..


Sabda Rasulullah SAW : ''Sesungguhnya Allah SWT mencintai orang-orang yang terus-menerus berdoa''(hadith riwayat Al-Auzai')
''istajibillahumma dua'ana''(3x) [doa bukan?]
p/s:blog ini merupakan sebuah diari yang seakan bernyawa malah kelihatannya sangat memahami,diwatakkan sebagai Sufi untuk menemani sang insan bernama,AMEERA dalam menjalani plot kehidupan seharian yang tidak tentu suasananya malah ia merupakan juga satu wadah ilmu pengetahuan untuk dikongsi bersama pembaca dan pengikut.sebab itu nama blog ini sebenarnya Raudhatul ilmiyah iaitu Taman-taman ilmu..=)
andai tidak suka dengan gaya penulisan ana,harap jangan diteruskan membaca kerana takut akan mendatangkan fitnah kepada diri yang tidak bersalah.andai anda suka dan ingin berkongsi,tafaddhal mashkura.setiap apa yang ana tulis mesti ada sebabnya dan kadang-kadang ada juga yang ana copy n paste dari website lain(disediakan link).oleh itu,jika anda juga ingin copy n paste dari blog ana ini,oohh..silakan..tidak perlu minta izin dari ana kerana itu semua hanya pinjaman dari Illahi..moga semuanya bermanfaat untuk ana dan antum semua..
ana harap antum kaji,dalami dan beramallah selagi terdaya.Andai kita bertembung dengan apa juga musibah mahupun bahagia,berdoalah kepada tuhan yang satu,lalu sematkan percaya dalam sanubari bahawa Allah SWT itu ada dan sedang mendengar keluhan hambaNya tanpa mengira siapa kita..Janji Allah...
STRIVE FOR MARDHATILLAH

No comments: