Feb 2, 2012

senyuman tersirat seribu kesedihan

27/1/2012
salam kasih untuk sufi,

Sufiku,
Saat ini, hatiku terlalu sedih. Semuanya terlalu perit dan pedih. Ujian ini benar-benar membuatku terkadang merintih. Seringkali juga mata mengalirkan air putih jernih. Senyum di bibir terlakar, namun hati di dalam luka bagai dicalar.

Setiap malam bangun mengadap Tuhan. Setiap malam menangis dalam keharuan. Pada teman, maaf, tak kan sesekali ku luahkan. Hanya memberi keresahan pada kalian. Hanya pada satu-satunya Rabbi tempat aku mengadu kini. Ujian ini datang dari-Nya. Maka hanya pada-Nya aku berserah.

Ya Rabbi, tenangkan hatiku. Lapangkan jiwaku. Aku terima seikhlasnya ujian-Mu untuk kali ini. Namun aku amat memerlukan ketenangan dalam hati dan kekuatan dalam diri. Aku amat memerlukan-Mu di sisi. Hanya Engkau yang mampu melakarkan senyuman di wajahku. Hanya Engkau yang mampu menyeka setiap titisan air mataku. Hanya Engkau satu-satunya tempat aku mengadu. Beri kekuatan dan sinar kepadaku. Amiinn..

**sakit,perit rasanya..bukan tak ingin untuk mengubati tapi mahu merasa nikmat kesakitan yang orang lain tanggung supaya bila menjadi dr satu hari nanti,dapat menjiwai kesakitan mereka.bukan menzalimi diri,ibadah tetap dilaksanakan malhan lebih dekat lagi supaya Dia dapat menyembuhkan..ALLAH tahu,kini kuberdepan dengan ujianNya..

p/s:ana memang gemar memikirkan masalah orang dan kadangkala masalah sendiri yang tak tertanggung..akibatnya,sakit terasa.hanya mampu tersenyum dengan sokongan dari sahabta sekeliling.kadang kala gah kan juga diri untuk aktif supaya badan ini tidak terlalu manja..
demam kali ini bukan biasa.malahan luar biasa..sebab:
  • berlaku waktu hari lahir yg ke-21
  • walaupun sakit tekak+selsema+batuk,masih tetap merasai nikmat aiskrim(orang belanja/hehe)
  • pergi book fair yang terbesar di cairo
  • pergi mukhaiyam/daurah 4d/3n(mujahidah quwwah)
  • memikirkan masalah yang tiada kaitan dengan diri tapi terasa ada tanggungjawab disitu

sufi,kau sahaja yang mampu mendengar kan..sahabat sejati yang xkan pergi dikala aku memerlukanmu..

STRIVE FOR MARDHATILLAH

Strive for Mardhatillah

3 comments:

sabry oppa said...

singgah sini n bace entry....
nice blog.. n rajin kan lah diri singgah n komen entry...
i follow you.. follow me back okey...
http://sabryoppa.blogspot.com/
http://shaberry92.blogspot.com/
entry yg nice n blog yg superb!

princess ameera said...

oh..syukran..insyaALLAH

Munira Anuar said...

salam..followed u.. a nice blog :)